نماد های گنج یابی

نماد های گنج یابی

هرگونه سوال درمورد نماد های گنج یابی را از کارشناس ما بپرسید.

09104043277

بنر

با سلام خدمت همراهان گرامی فلزیاب براتی. در این مقاله به موضوع نماد های گنج یابی پرداخته ایم. تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

در گذشته برای در امان نگه داشتن اموال و گنجینه های با ارزش، آن را دفن کرده و طبق آداب و رسوم زمان خود برای این که بعدها بتوانند آن را پیدا کنند، نمادی برای آن قرار میدادند. در ادامه چند نمونه از این نماد ها و آثار و علائم گنج را برای شما عزیزان شرح میدهیم.

در هر دوره از تاریخ معنی و مفهوم هر نمادی متفاوت بوده است. همچنین هر نمادی در هرکدام از شهرها مخصوص خود آن شهر بود. اما در نهایت یک هدف مشخص را شرح میدادند. اما در نهایت از نمادی که استفاده میکردند یک مفهوم را داشتند. به همین دلیل است که برای تفسیر نماد اول باید به گذشته آن رجوع کرد که برای کدام دوره و یا کدام شهر است.

برای دریافت هر گونه اطلاعات در مورد نماد های گنج یابی با ما در تماس باشید.

کارشناس دفینه یابی 09104043277

تپه تومولوس

تومولوس در نماد های گنج یابی 

یکی از رایج ترین و مهمترین نماد ها در دفینه یابی تومولوس میباشد. تومولوس یا گورتپه نوعی ثپه باستانی هستند که بر روی مقبره پادشاهان ساخته میشدند یا پادشاهان و فرماندهان در داخل آن دفن میشدند. تومولوس ها بر خلاف ظاهر خود که مانند یک تپه خاکی هستند دارای یک معماری عظیم هستند. در داخل تومولوس ها معمولا پادشاهان و فرماندهان و افراد صاحب مناسب دفن میشدند.

تومولوس ها از لحاظ ساختار و معماری معمولا با هم فرق دارند در دوره های مختلف تاریخی و همچنین با توجه به گستره جغرافیایی ساختار این تپه ها با هم متفاوت است. در داخل مقبره ها کنار اجساد  گنجینه هایی مانند : سکه ، ظروف طلا و نقره ،شمشیر ، زره و… دفن میشدند. از همین رو تومولوس در نماد های گنج یابی بسیار مهم است.

همانطور که گفته شد تومولوس ها در ادوار مختلف متفاوت و طبق آداب و رسوم آن دوره ساخته میشدند. بعضی از تومولوس ها تک اتاقه ساخته میشدند. بعضی از تومولوس ها چند اتاقه ساخته میشدند. تومولوس در نماد های گنج یابی در بین اپراتورها و افرادی که به دنبال پیدا کردن و کشف دفینه هستند بسیار محبوب و با ارزش میباشد..

کارشناس نماد های گنج یابی

09104043277

تپه تومولوس

نحوه تشخیص تومولوس

برای تشخیص تومولوس از تپه باید به نکات مهمی توجه کنید ما در این بخش به برخی از مهمترین نکات اشاره میکنیم . تومولوس ها معمولا در کنار چشمه ، نهرآب و یا رودخانه ساخته میشدند. دلیل این امر احتیاج به آب برای ساخت تومولوس میباشد.

برای احترام به فرد فوت شده معمولا تومولوس را در بلندی و مشرف به دشت میسازند. یکی از نشانه های مهم تومولوس نماد های گنج یابی این است که معمولا در کنار آنها کلیسا، صومعه یا کنیسه یهودیان فرار دارد که نشانه قدمت تومولوس میباشد. سفال های منقوش، خاکستر، کاشی های رنگی و انواع آجرهای شکسته کنار و بر روی تومولوس قرار گرفته اند که نشان از وجود تومولوس میباشد. معمولا در کنار تومولوس ها سنگ های عجیب و غریب و درختان قدیمی وجود دارد. تومولوس را در نماد های گنج یابی را جدی بگیرید.

تپه تومولوس

جهت خرید و مشاوره و یا دریافت کاتالوگ با شماره 09104043277 در ارتباط باشید

همراهان گرامی میتوانید از طریق لینک های زیر از سایر محصولات ما دیدن نمایید.

فلزیاب بوقی 

فلزیاب تصویری

فلزیاب دستی

ردیاب و شعاع زن

اینستاگرام فلزیاب براتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *